Management Board

Aigul Akimbayeva

Date of birth: 23/01/1978, national of the Republic of Kazakhstan.

Education:

In 1999 she graduated from the Almaty State University named after. Abai with a degree in Finance and Credit, Banking, in 2009, from the University of International Business of Moscow International Higher Business School (MIRBIS), the non-state educational institution with the award of an academic degree of Master of Business Administration, majoring in Finance and Credit.

 

2009 Professional Accountant Certificate (Institute of Professional Accountants and Auditors of the Republic of Kazakhstan)

           Planning and Budgeting-2 training certificate by Ernst & Young Academy of Business

 

2015, Certificate in Business Performance Management (CIMA Diploma)

 

2015 to present, ACCA student (F1 - F7)

 

2017, Language courses certificate by Online Language studio

 

2018, ‘Implementation of the target model of Treasury and Corporate Finance business processes’ certificate

 

2019, Certificate for advanced training of professional accountants of the Republic of Kazakhstan, 80 hours (Union of Accountants and Accounting Organizations of Kazakhstan)

            Strategic Management course certificate by Samruk-Kazyna Corporate University

            Digital Manager course certificate by Aytilekt LLP

 

2020, "The Role of Internal Control and Risk Management in Corporate Governance" certificate by KPMG

 

KEGOC shares ownership: none.

Functions at KEGOC: financial and economic operations in KEGOC; forecasting long-term changes and identifying new business development opportunities, short-, medium- and long-term business plans, forecast balance sheets and cash flows; relationships with investors; cooperation with the National Bank of the Republic of Kazakhstan, the Kazakhstan Stock Exchange, banks, insurance organizations, rating agencies, audit companies and other financial organizations; management and coordination of listing of KEGOC shares at KASE; consolidated audited annual financial statements KEGOC

Employment history:

2000 - 2005: Leading Specialist, Chief Specialist of the Department of Economic Analysis and Planning, Manager of the Marketing Department, Deputy Head of the Department - Head of Pricing, Head of the Marketing Department, Deputy Head of the Marketing and Sales Department at KazPost  

2005 - 2006: Deputy Head of the Investment Projects Analysis Department at Mercury LLP  

2006 - 2008: Financial Director at Entertainment Development LLP, Bridge Town LLP, Trading@Prodacts LLP, Capital investment fund LLP, Mercury-Invest LLP

2008 – 2021: Head of the Economic Analysis and Planning Department, Strategic Development Department, Economics and Planning Department, Strategic Planning and Economic Analysis Department of Samruk-Energy JSC

2021 - 2022: Co-Managing Director for Economics and Finance of Samruk-Energy JSC

Since April 2022: Managing Director for Finance and Accounting, KEGOC.

Awards and honours: 

·         Certificate of honour issued by Samruk-Kazyna (2016);

·         20th Anniversary of Kazakhstan Independence Medal (2011);

·         Certificate of honour from Samruk-Kazyna JSC (2012)

Honorary Power Engineer of the Republic of Kazakhstan (2017)

Anniversary medal by Samruk-Energy (2017)

Certificate of honour of CIS Electric Power Council (2017)

Certificate of Honour from the Kazakhstan Ministry of Energy (2018);

30th Anniversary of Kazakhstan Independence Medal (2021);

 


Back to list

«KEGOC» АҚ Басқармасының 2021 жылғы қызметі туралы есеп

2021 жылы «KEGOC» АҚ Басқармасының 35 отырысы өткізіліп, онда 184 мәселе қаралды.

Олардың ішінде мына мәселелер:

  • ІНҚ бойынша 25;
  • Бизнесті трансформациялау бағдарламасы бойынша 8;
  • жасалуында мүддесі бар мәмілелер бойынша 3;
  • Тәуекелдер жөніндегі комитет бойынша 13;
  • Кадрлық саясат бойынша 1;
  • Басқа мәселелер 134.

«KEGOC» АҚ Директорлар кеңесінің құзыретіне жататын және Басқарма алдын ала қараған мәселелерден басқа, Басқарма мынадай негізгі шешімдерді қабылдады:

  • Компанияның 5 ішкі құжаты бекітілді және 17 ішкі құжатына өзгерістер енгізілді;
  • Тәуекелдер жөніндегі комитеттің 2022 жылға арналған жұмыс жоспары бекітілді.

Алдын ала қарау, алқалы шешімдер қабылдау және жетекшілік ететін мәселелер бойынша «KEGOC» АҚ Басқармасына ұсынымдар дайындау мақсатында компанияда консультативтік-кеңесші органдар құрылды:

Инвестициялық комитет,

Тәуекелдер жөніндегі комитет,

Бюджет комитеті,

Кадрлық даму комитеті

Дебиторлармен және кредиторлармен жұмыс жөніндегі комитет,

Тауар-материалдық қорлармен жұмыс жөніндегі комитет.

Management Board Remuneration

Hotline

Feedback